New Yoooork!! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Anouk & Raoul - WaarBenJij.nu New Yoooork!! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Anouk & Raoul - WaarBenJij.nu

New Yoooork!!

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Raoul

18 Januari 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Vanuit onze hotelkamer, met een prima uitzicht op het Empire State Building, zagen wij een stralend zonnetje met een strak blauwe lucht. Hier wilden wij meteen gebruik van maken dus besloten wij om vandaag zoveel mogelijk dingen te bezichtigen. Wij wisten dat het koud zou zijn dus pakten wij ons goed in, lees vijf lagen! Empire State Building lag om de hoek dus hup daar gingen we. Boven aangekomen bleek al snel hoe koud het werkelijk was: extreem koud. Maar ja door een beetje kou laten wij ons niet aan de kant zetten natuurlijk. Via Wall Street en 9/11 Memorial (indrukwekkend) vetrokken wij met de Staten Island ferry voor de mooiste skyline en Vrijheidsbeeld foto’s. Ruim anderhalf uur verder hadden wij precies nul foto’s! Omdat er zo’n extreme koude wind stond mochten wij niet aan dek, helaas. Wederom lieten wij ons door het koude weer niet in de maling nemen en liepen we snel door naar de Liberty Island ferry. Hier mochten we wel naar buiten en dat hebben wij geweten ook. Terwijl wij fatsoenlijke foto’s probeerde te maken waaide we zowat van de ferry af. Het is in woorden bijna niet uit te leggen hoe koud het was. Later bleek ook dat het de koudste dag sinds 1896 was, hoppa in tha pocket!

De dagen erna bleef het mooi weer, maar gelukkig wel een stuk minder koud. Hierdoor hebben we écht van New York genoten, Central Park, SoHo, NoHo, Chinatown, Little Italy, Nolita, Down town, Times Square, Top of the Rock, diverse musea etc. Op onze laatste avond zijn wij ook nog naar de musical Chicago geweest, een fantastische afsluiter van het begin van onze reis.

Philadelphia & Washington DC

Per bus vertrokken wij naar Philadelphia en Washington DC. In beide steden hebben wij ongeveer twee dagen doorgebracht. In Philadelphia was het jammer genoeg een beetje regenachtig, mede hierdoor vonden wij het wat minder indrukwekkend. Uiteindeijk hebben wij ons wel weten te vermaken met het historische centrum, Reading Terminal Market, Eastern State Penitentiary en de bioscoop. Gelukkig was het in DC schitterend weer, het was zelfs warm een graad of 15. Dit gaf ons de perfecte kans om te genieten van het overweldigende National Mall, met haar reusachtige gebouwen, ontelbare memorials en alle musea. Doordat we in Arlington sliepen hebben we ook de Arlington National Cemetery bezocht met o.a. het graf van J.F.K.

Het vervolg van onze reis door Amerika gaat grotendeels per auto, dus deze moesten we huren. Dit ging niet geheel vanzelf. Amerika hét land van de creditcard, maar die van Raoul werd natuurlijk declined. Oh neeee! Maar na wat belletjes met Visa en een uiterst behulpzame medewerkster van het verhuurbedrijf was het probleem snel verholpen. Uiteindelijk reden we zelfs in een luxere auto weg dan waarvoor we betaald hadden. Hahahah!

Smokey Mountains NP, Nashville & Memphis

Onze eerste auto etappe bracht ons naar Cherokee, dit is een klein toeritisch dorpje aan de voet van de Smokey Mountains. De rit ernaar toe was prachtig! Daar aangekomen bij een motel kregen wij het akelige nieuws dat de weg door het Nationale Park waarschijnlijk dicht zou zijn vanwege sneeuwval, dit hebben wij weer. En jawel de volgende dag was de weg dicht, maar gelukkig was de sneeuwval niet dusdanig hevig dat wij helemaal niet weg konden. Via een kleine omweg zijn we uiteindelijk in Nashville aangekomen. Hier stonden de Cowboys op de bar te dansen, maar ja het was drie uur ‘s middag dus dat ging ons even te ver. Wij zijn direct doorgereden naar Memphis. Op Beale street hebben we wel wat gegeten en gedronken met op de achtergrond live Blues music. De volgende dag gingen we naar ons eerste attractiepark: Graceland! Van parkeerterrein tot het toilet alles was Elvis. De kermis eromheen vonden wij ietwat overdreven maar Graceland zelf en de kijk in Elvis zijn leven vonden wij imponerend.

New Orleans

Via een verre vriendin hadden wij een tip gekregen om via een website kamers te huren bij mensen thuis. Wij besloten dit een keer uit te gaan proberen. Aangekomen in New Orleans dachten wij in de Ghetto te zijn beland. Met lood in onze schoenen liepen wij naar de voordeur. Voordat wij konden aanbellen stroomden er ineens een paar halve gare naar buiten. De huis eigenaresse vroeg ons of wij ook spullen kwamen halen. Huh wat?! Een blik in het huis verschafte ons alle duidelijkheid die we nodig hadden: het huis is één poppenkast. De Henny Huisman Soundmix show verkleedkist is er niets bij. Wij slapen in de Golden Room, ja alles is in het goud. Van onze hippie mochten wij twee fietsen lenen, hier hebben wij dankbaar gebruik van gemaakt. Al fietsend hebben wij de stad verkend. Al gauw kwamen wij erachter dat niet onze hippie máár wij de vreemde vogels waren. De hele stad lijkt wel één grote carnavalsstoet. Op elke straat vind je muzikanten, straatartiesten en andere artistieke figuren. We zijn hier ook een avond gaan stappen, was super gezellig met live muziek en malle mensen, goede combinatie.

Vandaag rijden we richting Texas, kilometer tussenstand: 2285, en ja ook heeft gereden!! 

• 18 Januari 2014 - 18:03

Tom:

Leuk verslag!

• 19 Januari 2014 - 08:46

Truus En Pim:

Hoi Anouk & Raoul!
    Heel veel plezier op deze geweldige vakantie!
    Xxxxxx

• 19 Januari 2014 - 16:19

OPa En Oma Xxx:

Hoi Kids
    Heel leuk hoe je alles verwoord ga zo door fijne vacantie nog

• 19 Januari 2014 - 21:00

Mama En Papa:

heel leuk verslag Raoul en Anouk. Blijf genieten en doe voorzichtig.
    liefs papa en mama

• 20 Januari 2014 - 10:45

Francien:

Super verhaal!!!

• 21 Januari 2014 - 22:31

Harm:

Lekker bezig moppies! Mooi verhaal ook, alleen niet echt geloofwaardig die laatste zin.. Mocht het trouwens wel waar zijn dan is het levensgevaarlijk Anoukie!!!

• 23 Januari 2014 - 13:43

Rianne:

Hoi Anouk en Raoul! Heel veel plezier! Geniet ervan.. ik blijf jullie volgen ;-) X

• 23 Januari 2014 - 15:19

Georgette:

zie nu pas de foto' s super

• 28 Januari 2014 - 13:14

Bep Sier:

Doen jullie goed! Heel veel plezier.