Op naar het Westen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anouk & Raoul - WaarBenJij.nu Op naar het Westen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anouk & Raoul - WaarBenJij.nu

Op naar het Westen

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Raoul

06 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De kilometers lange rit richting de grote bezienswaardigheden aan de westkust hebben wij opgedeeld in enkele kleine tussenstops. Waaronder San Antonio (super leuke knusse binnenstad ala Utrecht), de Carlsbad Caverns (ooit beschouwd als het grootste grottencomplex ter wereld, tegenwoordig zijn wij blij dat Martin Luther King is vermoord want hierdoor mochten we gratis naar binnen) en Phoenix waar we Joelle (Anouk haar mattie uit Gerlos) gingen opzoeken.

Vanaf Phoenix zijn we via een prachtige route langs Sedona, Sunset Crater, Wupatki NP, Monument Valley, Lake Powell naar de Grand Canyon gereden. Het laatste deel hebben we praktisch gevlogen want we moesten en zouden de zonsondergang meemaken. Raoul heeft hier wel wat verkeersregeltjes voor moeten overtreden, maar hee het was voor een goed doel, want op tijd waren we! Fotogeil als wij zijn, hebben wij de volgende dag ook maar eventjes de zonsopgang meegepikt.

Alsof we nog niet snel genoeg door het land racen zijn we dezelfde dag nog via route 66 doorgereden naar Las Vegas baby! Uiteraard nog wel eventjes een fotostop bij de Hoover Dam. Ideale plek om uit te rusten Las Vegas toch... Tja wat te zeggen over Vegas baby, het is een unieke stad waar de asociaalheid van de Amerikaanse droom op alle vlakken zichtbaar is. Je moet er eigenlijk zijn geweest om het te kunnen bevatten. Uiteraard hebben wij ook een klein gokje gewaagd, maar helaas moeten we dit jaar al terug naar huis!

Death Valley NP, Sequoia NP en Yosemite NP brachten onze witte Bolide naar San Francisco. Vooral Sequoia NP was schitterend, die reusachtige bomen maken een heftige indruk helemaal voor twee van die kabouters als ons (zie foto). Yosemite NP viel helaas een beetje tegen, vooral “één van de meest gefotografeerde watervallen ter wereld” Raoul beweerde dat hij op een doodgewone doordeweekse dag meer water geeft dan die domme Yosemite Falls.

San Francisco

Één van de laatste hoogtepunten van onze reis door Noord Amerika is San Francisco. Ondanks dat we na drie dagen The Golden Gate Bridge nog steeds niet hadden gezien, waarvan twee keer tot aan de brug gefietst te zijn, maakte SF een onuitwisbare indruk op ons. Na twee dagen regen, mist en bewolking besloten we om onszelf maar eens te verwennen.... beide een nieuw sportpak, drie paar schoenen, kappertje, kroegentocht etc. Niet echt budgetvriendelijk maar wel leuk!

Op onze laatste ochtend in Frisco (zoals Tony het noemt) was het hier eindelijk mooi weer, even voor de goede orde van een maand Amerika hebben wij maar drie slechte dagen gehad dus je hoort ons echt niet klagen. Als een malle spoedden wij ons naar dé brug, dit ging echter niet vanzelf. Moe van twee dagen nutteloos fietsen lees lopen, wilden we nu met de auto gaan. Deze stond echter vastgeparkeerd, dus moesten we wachten tot het mannetje kwam om ons eruit te laten. Ditmaal pakten de donkere wolken zich in onze auto samen!! Grrr godv#r k*tk*t Waar blijft dat ventje....

Uiteindelijk is alles helemaal goed gekomen en hebben wij ook nog van de stad kunnen genieten met een stralende zon erbij! Langzaam maar zeker wordt het tijd om afscheid te nemen van onze witte vriend en de VS. Via de Califonische kust, Malibu, Santa Monica, Venice beach, Beverly Hills & Hollywood brachten we de auto terug naar het vliegveld. Dit was nog wel een spannend moment aangezien er een gat onder de moterkap zat waar Erica Terpstra u tegen kan zeggen. Gelukkig is alles goed gegaan en vliegen we over een paar uur naar Mexico City.

Kilometer eindstand 6.300 km en ja ook heeft gereden!

• 07 Februari 2014 - 08:25

Ron Parre:

Hallo luitjes... Erg leuk verslag en prachtige foto's!!

Laat Raoul zijn baard nu staan?? Hij lijkt wel Jezus :)

Keep me posted and have a great time.

RonParre

• 07 Februari 2014 - 09:50

Danny:

ff serieus die baard. Erge mooie foto's. Leuk verslag.

gr danny

• 07 Februari 2014 - 10:17

Tony:

Jammer dat jullie door Vegas eerder naar huis komen… of is het shopgedrag daar oorzaak van?

Las Vegas je moet het idd gezien hebben om te bevatten, in één oogopslag het Vrijheidsbeeld de Eifeltoren, de piramides van Egypte en de Venetiaanse gondels zien dat kan alleen maar in een fotoboek. Echter ben je in Vegas dan…. Bij nader onderzoek blijken het dan “normale” hotels te zijn….

Tja en dan Frisco, volgens mij de meest interessante stad ter wereld. Leuk die foto vanaf Steiner street met die gekleurde huisjes en de City daarachter.

En wat te zeggen van 6300 km in zo’n land! Geweldige reis weer, blijf foto’s maken en vooral genieten!

• 07 Februari 2014 - 15:01

Mama:

Hoi Raoul en Anouk,
    leuk verslag weer. Veel gereden en gezien, maar Amerika is natuurlijk een immens land.

Nu op naar Mexico?

Doe voorzichtig. Veel plezier.

liefs
    mama en papa

• 07 Februari 2014 - 18:36

Rosanne:

He hippies!
    Wat een leuk verslag weer!
    De foto van de Golden gate was het wachten zeker waard! :)
    Veel liefs van een verre vriendin

• 08 Februari 2014 - 09:27

Tom:

Foto 11!! Hahaha

• 08 Februari 2014 - 18:17

Huseyin:

jou staat die baard wel!
    de baard van de profeet! ;-)

yolunuz acik olsun!

xxx pa

• 08 Februari 2014 - 20:32

Kim:

Super leuk!!! Geniet geniet geniet want hier is toch alles hetzelfde. Raoul ik vind je baard heel stoer. Schrikt alle verkeerde mensen af weet je wel. Veel plezier!!!! Super groetjes van Kim

• 10 Februari 2014 - 10:29

Opa En Oma:

Hoi Kids
    Wat een mooi verslag,.
    kon niet eerder reageren.
    maak van de reis nog vele leuke kiekjes,
    zodat wij later met jullie kunnen na genieten.
    Nog veel plezier.liefs en xxxxx van ons.